dijous, 14 d’octubre del 2010

Sulawesi

Sulawesi, nomes el nom ja te alguna cosa que t'atrau. Quatre sil.labes per anomenar una illa amb quatre bracos (mapa),  que amb la seva forma promet ja entorns molt diferents i recorda les estrelles de mar que es poden trobar arreu.

I que te Sulawesi que m'enganxa tant? Es la pregunta que es fa la Cilia, una noia holandesa que comparteix unes setmanes de viatge amb mi. I jo comparteixo aquesta pregunta.

La Cilia havia d'anar a Dharamsala a meditar, si, si, al mateix lloc on vaig estar jo, la vida te aquestes coses, pero a l'ultim moment va decidir anar cap a Indonesia, on ja havia estat fa un munt d'anys i li havia agradat molt.

I li dona voltes al tema, perque diu que Sulawesi es una illa molt maca pero no mes que altres llocs, les platges son millors a Thailandia, ha vist ja moltes cerimonies en altres illes...

I potser te rao, no es per la cultura Toraja, on tot gira al voltant de la mort, ni perque et convidin a un casament quan t'atures a prendre un cafe, ni per les illes Togian, que estan realment aillades, sense connexio, ni telefon, ni cobertura, ..., ni per les platges, ni pels peixos de colors que veiem arreu fent snorkel a peu de platja. I jo li dic que potser es perque va estar a Indonesia fa molts anys i ara li agrada retrobar-s'hi, i per contra a mi m'agrada perque es un descobriment.

I segueix donant-li voltes, i diu que potser es per la gent, que es tan maca. I estic totalment d'acord, pero li dic que per la mateixa regla de tres, hi ha gent maca a molts llocs. I al final, al vespre, despres de sopar arros i peix a l'illeta on ens trobem a l'arxipelag Togian, un noi indonesi treu la guitarra i el vi d'arros, i canta unes cancons que no entenem pero que sonen com cancons de desamor... I, la Cilia em diu, ja se perque m'agrada tant Sulawesi, perque en aquest viatge he apres a disfrutar en cada moment del lloc on estic.

I jo penso que per aixo ens hem trobat, perque les dues estem en el mateix, i ens hem acompanyat en aquesta aventura.

1 comentari:

  1. hola Gemma. Ens alegrem de veure't i saber que estàs bé. Ens sembla molt interessant el que expliques i segurament tot el que estàs vivint. Una abraçada molt forta i petons.

    Anna Mª.

    ResponElimina