dijous, 27 de gener del 2011

Sueltame valle

Despres de setmanes sense escriure, tinc un munt d'histories pendents... Des que vaig comencar a fer couchsurfing he tingut menys internet, i un cop perds el costum, cada cop costa mes, algun dia escriure les coses que tinc pendents, pero avui es avui, i estic a Elqui.

El fet de tenir el vol de Lima a Illa de Pascua, m'ha condicionat una mica el calendari pero tambe m'ha donat una guia, un horitzo, per organitzar-me el viatge. Es per aixo que vaig decidir seguir pujant per Xile fins a Lima per carretera, pero alhora, sense correr pel fet de tenir el vol. Amb aixo, em trobo encara a 40 hores de bus de Lima, que fare repartides en 5 dies, i dos autobusos diferents... Pero Rapa Nui s'ho val. I he decidit, si no canvio de plans, que baixare despres per Peru-Bolivia i el nord d'Argentina-Xile que ara em deixare pel cami... De moment aquest es el pla, subjecte a canvis, clar...

Ara porto 4 dies a la Vall d'Elqui, una mica em recorda a Nubra Valley, a Ladakh, la sensacio es la mateixa.. De totes formes aqui corre una mica mes d'alcohol, es una vall fertil, famosa pels cultius de raim i bodegues de Pisco, pero alhora un lloc on es concentra un munt de gent alternativa, on es fa meditacio, terapies, i mooolt tranquil. El poble on paro es deia Las Gredas (alguna cosa aixi com argila...), despres es va dir la Union, i finalment el van rebatejar com a Pisco Elqui. Son estranys aquests xilens, rebatejant pobles... Es veu que ho van fer per defensar l'origen xile del pisco, i tenir com una denominacio d'origen, ja que a Peru es veu que existeix un lloc anomenat Pisco. Pero al contrari del que podria semblar es molt tranquil, en moltes zones no hi ha cobertura, no hi ha caixers automatics, nomes els serveis mes basics,

Es tambe famos perque te uns 340 dies de sol a l'any, zero nuvols, i han ubicat aqui diversos observatoris astronomics.

He recorregut la vall en bici, m'he banyat al riu, he anat a una sessio de meditacio, he pujat en cavall a un mirador des d'on es veu tota la vall... He anat a un observatori per turistes on t'ensenyen les constel.lacions principals i et donen nocions d'astronomia... I la resta del temps, veient el paisatge des del jardi amb piscineta del meu hostal, de dia el paisatge de marrons, verds i blaus, de nit les estrelles i la lluna.

Crec que al fnal estic fent mes vacances que viatge, al reves que al principi.... Potser va sent hora que torni a viatjar... I com  em va dir un noi que s'ha instal.lat aqui, quan va veure que em quedava uns quants dies, "sueltame valle"

1 comentari:

  1. Aquest és el meu lloc!!!
    340 dies de sol, meditació, el paisatge de Nubra Valley i pisco!

    ResponElimina