dimarts, 15 de febrer del 2011

Rapanui, el melic del món

Finalment arriba un dels plats forts del viatge, Rapanui o Isla de Pascua, un dels punts habitats més aillat del planeta. Encara que formalment pertany a Chile (però està a 5 h. d'avio, uns 3000 kms.), té més a veure amb la Polinèsia i Oceania que amb Sudamèrica, i els rapanui mantenen trets culturals i tradicions ben antigues.

Ès una illa que sens dubte ha superat les meves expectatives, m'esperava alguna cosa més turística i més tenint en compte que eren les festes de la Tapati. Però pel fet d'estar tan lluny i que només vola una companyia, manté encara una certa tranquilitat, i la gent es dispersa per la petita extensió de l'illa, de forma que si vas en hores poc concorregudes pots estar sol davant un munt de moais.

Em vaig quedar en un camping amb vistes al mar, que ara a Lima trobo a faltar... M'havien dit que en 3 dies es veu l'illa, però vaig estar-ne 10 i encara n'hauria estat més. Per què? Penso que és per la combinació perfecta de mar i natura, cultura i moais, enigmes sense resoldre, i les festes populars.

M'enduc un munt de sortides i postes de sol observant els moais, recorrer l'illa en cotxe, vistes precioses dels volcans, i haver viscut una festa com no havia viscut mai.







2 comentaris:

  1. Espectaculars! sobretot la que aneu disfressats!
    I algun dia m'asseuré al costat d'un moai a veure al posta de sol amb ell...

    ResponElimina
  2. Si, ben aviat podras veure postes de sol amb ell. Pero mentres, mira totes les que puguis, el sol és el mateix, ... Es un consell que em va donar una persona que estimo molt abans de sortir de viatge ;)

    ResponElimina