dimarts, 26 d’abril del 2011

Cusco

Arribo a Cusco després d'un llarg viatge, perquè tot i que a Bolivia em diuen que el bus és directe, realment no ho és, i va fent parades a tot arreu...

Cusco és una de les ciutats més boniques que he vist a Perú, si no la que més. Aprofito les comoditats d'una ciutat per comprar algunes coses que em calen, fer-me un massatge, ...

També aprofito per refer-me amb el menjar. Tots els dies al Titicaca han estat de menjars casolans o de restaurants amb menus monotemàtics, i toooots porten arròs... Em surt per les orelles... I estant al final del viatge penso que em puc cuidar una mica, i descobrir les joies gastronòmiques de Cusco. Però no en descobriré gaires... Provo la Cicciolina, i em converteixo en clienta fidel, està a prop de l'hostal i la carta és tant interessant que puc anar cada dia a provar coses diferents, amb una bona copa de vi.

A banda d'això, Cusco té un muuunt d'esglésies, l'Església de la Merced, per exemple, del mateix fundador que la de Barcelona... Però el casc antic és molt bonic, amb muralles de l'epoca inca, i molt agradable per passejar, si aconsegueixes oblidar-te de tota la gent que et vol vendre tours, massatges o artesania...

El meu lloc preferit, però és el mercat. M'encanta, i per Setmana Santa hi ha parades típiques, que venen uns pans i dolços especials per aquestes dates, i també venen herbes i elements decoratius. Les herbes són per banyar-se, i altres per infusions.

Em torno boja fent fotos... Li demano a una senyora si li puc fer una foto, i s'hi posa bé... Em diu si li puc imprimir i portar-li. Li dic que sí....

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada