diumenge, 24 d’abril del 2011

Titicaca. 3. La península de Capachica, Llachón... i torna la màgia

Decidim anar cap a Capachica, sembla que és una zona del llac molt menys turística. No ens acabem d'aclarir del tot amb el transport, i quan arribem a Capachica poble, ens diuen que des d'alla només hi ha transport a Escallani un dia a la setmana... Però en canvi podem anar a Llachón. Decidim deixar-nos portar, a veure què passa. Pugem a la combi, de nou som els únics estrangers, la gent és molt amable i els fa una mica de gràcia que ens decidim a anar amb ells... Em cedeixen el seient i acabo seient al costat d'una senyora. Al cap d'una estona la senyora em diu que si ja tenim allotjament, que ella té un hospedaje... I decidim que la màgia faci el seu curs, i baixem amb la Teodora. Ens diu que fa ja uns anys que es dedica al turisme, amb els seus germans, i fa uns poquets anys va obrir el seu propi allotjament. El porta sola, només ve el seu fill Eber a ajudar-la els caps de setmana, i suposem que també l'ajuden els seus germans. De nou, els seus fills estàn a la universitat, estudiant turisme i biologia.

És riallera, ens improvisa un dinar boníssim, sap entendre el què ens agrada, però alhora és un menjar casolà. Ens cuina uns tallarins amb castanya, especials per vegetarians... ! I no sé d'on, aconsegueix peix per mi, ja que no haviem avisat.... L'allotjament és molt agradable, estem sols, amb unes vistes precioses al Titicaca i als camps de cultiu, encara que no tenim dutxes (això sí, ens escalfa aigua calentona...). Mare i fill són molt servicials, ens expliquen sobre el cultiu de la quinoa, sobre els diferents tipus de muña (herbes per mate)... Passegem pel poble fins a un mirador, per veure els colors amb que el sol tenyeix la tarda, i passegem per la platgeta. Una platja una mica atípica, perquè està sembrada amb camps de cultiu...  veiem els nens pescant... i en fi, ens relaxem a Llachón.

Al dia següent arriben dos turistes a través d'una agència, només venen a dinar... La Teodora es lleva d'hora, comença a cuinar com una boja, perque han de dinar d'hora que després cal anar a votar. Quan arribem de passejar trobem tota la parafernàlia muntada, la Teodora amb el seu millor vestit, ensenyant com es teixeix, i amb les artesanies a punt per vendre.... Suposo que nosaltres la vam agafar més d'imprevist, no veniem en un grup organitzat que ve a veure el folklore de l'illa, per sort la vam poder veure en el seu ambient.

Ens quedariem més dies, però entre això i que ens diu que arriba un grup a la nit, decidim provar amb Escallani, que ens han dit que encara és menys turístic i que els anirà bé que hi vagi algú.