dimarts, 26 d’abril del 2011

Cusco. La senyora Rosa

Vaig a portar la foto a la senyora dels sucs de fruita. Una bona excusa per tornar al mercat, amb parades més o menys previsibles a dins, i zones per menjar. I a fora, les parades més estranyes: un home venent biblies i imatges de crist, altres venent productes de bava de cargol, roba, jocs d'atzar, empanades i altres, i fruites estranyes, que em dedico a provar.

La senyora està amb la seva filla, i les nétes, em prenc un altre suc i li dono la foto... Al cap d'una estona de xerrar em diu que ha de sortir a dinar, que vagi amb ella... I això faig... Em porta a un restaurant local, serà el dinar més econòmic del viatge: 2 soles cadascuna (1 euro per totes dues), per un plat de sopa, un arros a la cubana, postre i beguda...

M'explica que va pujar els seus 3 fills sola, perque el seu marit no es portava bé amb ella, i que amb la parada i altres feinetes els ha pogut pujar. Parlem de la setmana santa, el divendres es cuina amb la familia i es fa un menjar fort, però ella no ho fara perque treballa tots els dies de l'any, els dies festius són els millors per la feina... Em diu que quan torni del Machu Picchu, torni a passar, que la seva filla té un restaurant i podem anar-hi a dinar, i que si vull puc llogar una habitació a casa d'ells...

Dóno un passeig i em trobo amb el David i la seva colla, que vam trobar al refugi de la Isla del Sol... I passo la tarda amb ells, pel mercat... Quan em preguntin què he vist a Cusco, diré que el mercat.... !

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada